Min bästa vän!

Veterinären är inte en plats som våra djur gillar så himmla mycket!
Idag var jag där med min bästa vän.. min lilla hund.
Efter några blodprov, gick jag ut till bilen för att låta min älskling lungna ner sig. Jag hade på vägen ut mött två småflickor som var där med sin kannin.. de log och tittade med snälla ögon på min och min hund, jag log tillbaka!
När jag efter ett tag av väntan hade suttit ute i bilen kommer flickorna ut, men något var annorlunda.. de log inte mer!
Den äldre av dem stod med fluktiga ögon och gjorde allt hon kunnde för att trösta sin ledsna lillasyster.
Senare kommer mamman ut.. men ingen kannin! Jag kunnde inte förstå hur ont det måste göra för dem.. bara tanken på att förlora min bäst och alltid lika trofastaste vän gjorde att jag bara ville gasa därifrån och leva resten av mina dagar med honom! Men för att någonstans i det hela se något posetivt i det hela så levde den kanninen säkert ett mycket bra liv och hade människor omkring sig som älskade han/hon.
Det finns djur därute som ingen vill ha och som inte lever ett lika bra liv som våra husdjur där hemma gör.
Jag skulle vilja säga till alla dem där ute som har förlorat en vän, du gav han/hon det bästa liv och älskade han/hon in i det sista, men ge inte upp.. hjälp de som inte har ett lika bra liv!

Kommentarer
Postat av: Malin

Usch, det måste vara hemskt att avliva sitt husdjur. Hoppas jag aldrig behöver avliva min lilla hund.

2008-08-23 @ 12:22:39
URL: http://swissy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0